********************** CretanPatriot *********************

*************** (Blog Ελλήνων Δημοκρατών) ***************

  • Follow ********************** CretanPatriot ********************* on WordPress.com
  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Μαζί με 14.070 ακόμα followers

  • Life Style & όμορφα κορμιά εδώ:

  • EΞΩ ΑΠ’ ΤΗΝ Ε.Ε. :

    GREXIT  NOW
  • ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΜΑ:

  • Αναρτήσεις ανά Ετος & μήνα

  • Βάλτε μας στους φίλους σας:

    ακολουθήστε μας στο twitter
  • klik & μας έχετε στο πιάτο σας!!!
  • Follow Us on Google+
  • Follow Us on Linkedin
  • Follow Us on Tumblr
  • Follow Us on Pinterest
  • ΟΙ ΣΕΛΙΔΕΣ ΜΑΣ στο facebook:

  • follow us on facebook
  • ένα δικό σου ''Like''  εδώ για να έχεις πλήρη κι έγκαιρη ενημέρωση
  • #

  • Ακολουθήστε με στο Twitter

  • #

  • RSS οι 5 τελευταίες αναρτήσεις του ElaTora

  • Δημοφιλή άρθρα & σελίδες

  • Αρθρα ανά Ετος & μήνα

  • Επιλογή ανά κατηγορία

  • Ετικέτες

    Greece Αριστερά Ασφαλιστικό Δ.Ν.Τ. (μνημόνιο) Δελτίο Τύπου Δημοκρατία ΕΛ.ΑΣ. ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ Εκλογές Ελλάδα Ηράκλειο Θ. Πάγκαλος Κρήτη Μητσοτακέϊκο Νέα Δημοκρατία Νέα Τάξη Παιδεία Στρατός- Αμυνα Τοπική Αυτοδιοίκηση αλητεία αναξιοκρατία ανασφάλεια απεργίες αρπαχτές δολοφόνοι εξευτελισμός επιστολές κυβέρνηση Πασόκ λαϊκή εξέγερση νέο βαθύ Πασόκ πανελλήνιες εξετάσεις παρακράτος παραοικονομία παραπληροφόρηση πελατειακή πολιτική πολίτες πολιτική αλητεία προδότες σπατάλες δημοσίου χρήματος συνταξιοδοτικό υπουργοί του Πασόκ φορομπηχτική πολιτική
  • Ημερολόγιο & καταχωρήσεις!

    Μαΐου 2016
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Απρ.   Ιον. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • CretanPatriot

    diafimiseto

    diafimiseto

    ΕΔΩ ΕΠΙΛΕΓΕΤΕ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ, ΣΤΙΣ ΠΛΕΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ!!! ------------------------------- OI KATAΛΟΓΟΙ ΘΑ ΑΝΑΝΕΩΝΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ.

    Πιστοποιημένες υπηρεσίες

    Προβολή πλήρους προφίλ →

  • RSS ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

  • ElaTora, Blogάρει!

  • Εγγραφή

  • Follow ********************** CretanPatriot ********************* on WordPress.com
  • ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΘΕΜΑ:

  • Xatzivasilis wood «ΞΥΛΕΥΣΙΣ» Καλλιτεχνικές δημιουργίες ξύλου George Xatzivasilis

    Ξύλινες δημιουργίες με μεράκι και φιλοσοφία! Επιπλα και μικροέπιπλα με αποκλειστικό καλλιτεχνικό σχεδιασμό απο τον Γιώργο Χατζηβασίλη. Εξοπλισμός καταστημάτων αλλά και οικιών. Wooden creations with passion and philosophy! Furniture and small furniture with exclusive artistic design by George Hatzivasilis. Store equipment and houses. ~  Γιώργος  Χατζηβασίλης  Πάροδος Δωρόθεου Κλωνάρη – Περιοχή Φιλοθέη  Ηράκλειο Κρήτης – Τ.Κ. 714 09 Τηλέφωνο καταστήματος:  2810 213583  &  κινητό:  6977 471234  e-mail :     xatzivasiliswood@gmail.com
  • Αναρτήσεις ανά έτος & μήνα

  • Ημερολόγιο & καταχωρήσεις!

    Μαΐου 2016
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Απρ.   Ιον. »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που συνδέει παραγωγούς τοπικών παραδοσιακών προϊόντων και καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.

    Kaloudia.com

  • ΔΗΜΟΣΙΟ: Λαμόγια, κλέφτες, φυγόδικοι, απατεώνες

  • τί γράφουν σήμερα τα  Blogs
  • Blog:   daskalos ksipnistere
  • Powered by BannerFans.com

  • gamos

  • www.vimaorthodoxias.gr

  • discover Crete island,hotels in Crete ### Ξενοδοχεία στη Κρήτη
  • Blogs I Follow

  • /**
    * RECOMMENDED CONFIGURATION VARIABLES: EDIT AND UNCOMMENT THE SECTION BELOW TO INSERT DYNAMIC VALUES FROM YOUR PLATFORM OR CMS.
    * LEARN WHY DEFINING THESE VARIABLES IS IMPORTANT: https://disqus.com/admin/universalcode/#configuration-variables*/
    /*
    var disqus_config = function () {
    this.page.url = PAGE_URL; // Replace PAGE_URL with your page's canonical URL variable
    this.page.identifier = PAGE_IDENTIFIER; // Replace PAGE_IDENTIFIER with your page's unique identifier variable
    };
    */
    (function() { // DON'T EDIT BELOW THIS LINE
    var d = document, s = d.createElement('script');
    s.src = 'https://cretanpatriot-1.disqus.com/embed.js';
    s.setAttribute('data-timestamp', +new Date());
    (d.head || d.body).appendChild(s);
    })();

    Please enable JavaScript to view the comments powered by Disqus.

ο θρασύτατος Στουρνάρας δήλωσε πως η διαπραγμάτευση του 2015 μας στοίχισε 85 δις.

Posted by diafimiseto στο 20/05/2016

Ο άνθρωπος δεν είναι άσχετος, αλλά εξαιρετικά επικίνδυνος. Βασίζεται στο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών δεν έχει διαβάσει τίποτα απ’ ότι είχαν υπογράψει οι Παπανδρέου – Σαμαράς και ψεύδεται ασύστολα.

image

Εξαιρετική η ομιλία του Ηλία Κασιδιάρη για το επίμαχο θέμα. Η Αλήθεια είναι Αλήθεια από όπου και αν ακούγεται…

Advertisements

7 Σχόλια to “ο θρασύτατος Στουρνάρας δήλωσε πως η διαπραγμάτευση του 2015 μας στοίχισε 85 δις.”

  1. Ανώνυμος said

    Είναι το κόλπο των εβραιομπολσεβίκων αυτό. Δείχνουμε πιο διεφθαρμένους από μας, για να μένουμε στο απυρόβλητο. Και όποιος μιλάει είναι φασίστας, ναζίστας, καρατερίστας και ψηφίζει Κούλη…Και δεν έχει διαβάσει και το Κεφάλαιο του Μαρξ, βεβαίως, βεβαίως. Ο ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ Λένιν στα καλύτερά του. Ψέματα , Ψέματα και Ψέματα. Λένιν και Γκέμπελς. Είναι επιστήμονες οι άνθρωποι στη τέχνη της εξαπάτησης του ΄΄πόπολου΄΄ , κατ΄αυτούς. Ξεπουλήσανε την Ελλάδα και μιλάνε ακόμη…Το Διεθνιστικό τους Όνειρο, χωρίς Πατρίδες και Έθνη γίνεται πραγματικότητα…Είναι έτσι όμως;

    Μου αρέσει!

  2. Ανώνυμος said

    Μου αρέσει!

  3. Ανώνυμος said

    Τό παιχνίδι είναι καλοστημένο !……απο τά ΜΜε..!…όλοι οι εμπλεκόμενοι τά ίδια περίπου λένε αλλά καί συστηματικά όλοι τά ίδια αποκρύπτουν ωραία νά δεχτώ τά 109 δις!………..άς μάς πεί …….αλλά ποιός ?πόσα μάς πήραν ?νά βγεί κάποιος έντιμος καί νά μάς πεί πόσο είναι τά δώρα πού μάς έκοψαν επί τόσα χρόνια ?κτλ κτλ τά λευτά τά δώσαμε !Αλλά όταν τά μνημόνια θεσμοθέτησαν τήν μονιμότητα τών μέτρων ο Σόιμπλε μαλάκωσε! Συμπέρασμα δέν θά μάθουμε ποτέ τήν απάτη διότι η άρχουσα τάξη είναι όλοι ένοχοι τής Ελλάδος καί τής ΕΕ! οπότε τά άλλα είναι γιά τόν Πούτσο!!!

    Μου αρέσει!

  4. Ανώνυμος said

    Οξύτατη κριτική άσκησε διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας στην διαπραγμάτευση που διεξήγαγε η κυβέρνηση με την Τρόικα επί υπουργίας Γιάννη Βαρουφάκη….

    Αφορμή στάθηκε ομιλία του τότε προέδρου του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Οικονομικών (και νυν προέδρου του Μεγάρου Μουσικής) Νικ. Θεοχαράκη σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Ελληνικό Παρατηρητήριο (Hellenic Observatory) του London School of Economics.

    Μιλώντας στη συνέχεια ο κ. Στουρνάρας, στην ίδια εκδήλωση, ανέφερε ότι οι «γενναίες διαπραγματεύσεις» που διεξήγαγε ο κ. Θεοχαράκης μαζί με τον Γιάνη Βαρουφάκη, κόστισαν στον ελληνικό λαό 86 δισ. ευρώ.

    Ποσό που αντιπροσωπεύει όπως είπε το μέγεθος του τρίτου Μνημονίου . Επιπρόσθετα όπως υπογράμμισε «οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων που επιβλήθηκαν μετά από εκροές καταθέσεων ύψους 45 δισεκ. ευρώ. Και αυτοί οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων επιβλήθηκαν για να διαφυλάξουν τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα υστέρα από τις «γενναίες διαπραγματεύσεις» του κ. Θεοχαράκη και του κ. Βαρουφάκη» ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Οι ίδιες διαπραγματεύσεις κατέληξε σκωπτικά «οδήγησαν στην αλλαγή του ονόματος από τρόικα σε θεσμούς, και μετακίνησε την τρόικα από τα υπουργεία στο Χίλτον.

    Ο ίδιος ο κ. Στουρνάρας εξέφρασε την λύπη του για την κομματικοποιήμενη ομιλία του κ. Θεοχαράκη στην οποία η κυβέρνηση Σαμαρά που ο ίδιος μετείχε ως υπουργός Οικονομικών περιγράφεται ως «αποικιοκρατική».

    Τέλος ο κ. Στουρνάρας υπερασπίστηκε το ρόλο και τις αποφάσεις των τεχνοκρατών στην οικονομική πολιτική

    Μου αρέσει!

  5. Ανώνυμος said

    Δεν είμαι ΧΑ ..αλλά ο Κασιδιάρης έχει απόλυτο δίκιο ………ΜΠΡΑΒΟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Μου αρέσει!

  6. Ανώνυμος said

    Κε ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ ΕΙΣΑΙ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΑΚΟΜΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΣΕ ΚΟΤΣΑΡΕ Ο ΣΑΜΑΡΟΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Ο ΣΥΡΙΖΑ
    ΝΕΛ ΤΟ ΕΧΕΙ ΞΕΧΑΣΕΙ ΟΤΙ ΤΑ δις ΧΡΕΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑΧΑ ΕΦΕΡΕ ΤΟ 3ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ.
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΕΗ ΤΟΥ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΥ 3ου ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΑΛΛΑ Η ΟΥΡΑ ΤΟΥ ΚΑΘΟΛΑ ΥΠΑΡΚΤΟΥ ΣΑΜΑΡΟΒΕΝΙΖΕΛΙΚΟΥ 1ου ΚΑΙ 2ου ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ.
    ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΑΓΑΠΗΤΕ Κε ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ ΜΕ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΚΟΥΣΟΥΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΣΟΥ.

    Μου αρέσει!

  7. ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ ΣΤΗΝ ΤτΕ ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΟΝ ΠΕΡΝΑΤΕ ΑΠΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ…(Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ)

    Βγήκε ο θρασύτατος κύριος Στουρνάρας και δήλωσε πως η διαπραγματευση του 2015 μας στοίχισε 85 δις. Ο άνθρωπος δεν ειναι άσχετος, αλλά εξαιρετικά επικίνδυνος. Βασίζεται στο οτι η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών δεν εχει διαβάσει τίποτα απο οτι είχαν υπογράψει οι Παπανδρεου – Σαμαρας και ψεύδεται ασύστολα. Δειτε λοιπόν το δήλωνε ο Παπακωνσταντινου για τις δανειακές ανάγκες της χώρας το 2015, από το …2011(!!):

    80 δις λοιπον θα χρειαζόταν η Ελλάδα το 2015, βάσει του εθνοσωτηρίου μνημονιου Παπανδρέου! Όταν οι απατεωνες μιλούσαν για «αναπτυξη» από το 2012, έξοδο στις αγορές κλπ.
    80 δις λοιπον που είχαν στήσει απο το πρωτο μνημονιο. Συν 17 δις η απόκλιση από τους στόχους του πρώτου μνημονιου, μας κανει 97 δις.
    και σε αυτα δεν βαζουμε την μη έξοδο στις αγορές, τα 12 δις μετρα που είχαν ήδη αποδεχθεί οι σαμαροβενιζελοι για το 2015. 109 δις δηλαδή, ΕΩΣ ΤΟ 2015!
    Σε αντίθεση με τα 85 δις (-20 από το περίσσευμα της ανακεφαλαιοποίησης) που πηρε η κυβερνηση εώς το 2018.
    Και όμως, ο κύριος Στουρνάρας παραμένει διοικητης της ΤτΕ. Και φυσικά ουδείς τον ρωτά για το ΚΕΕΛΠΝΟ και τι εγινε εκείνη η ρημάδα έφοδος του ΣΔΟΕ, όταν ηταν υπουργος οικονομικών. Αλίμονο σε αυτή την χωρα από τους επιτήδειους και τους άτολμους. Αλίμονο.

    Αναλυτικά η ομιλία του κ. Στουρνάρα, υπό τον τίτλο «Παρούσα κατάσταση και προτάσεις για τα επόμενα βήματα» είναι η ακόλουθη:

    «Προτού ξεκινήσω την παρουσίασή μου, θα ήθελα να συγχαρώ το Ελληνικό Παρατηρητήριο στο London School of Economics (LSE), τον Καθηγητή κ. Kevin Featherstone και τους συναδέλφους του για τα είκοσι χρόνια της πολύτιμης συμβολής τους στην καλύτερη κατανόηση της ελληνικής οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας. Οι διαλέξεις, οι δημοσιεύσεις και το ερευνητικό έργο του Παρατηρητηρίου μάς έδωσαν τη δυνατότητα να δούμε την Ελλάδα μέσα από τη ματιά ενός εξωτερικού, ανεξάρτητου παρατηρητή, αποστασιοποιημένου από τις καθημερινές μας ενασχολήσεις. Με αφορμή αυτή τη χαρμόσυνη επέτειο της συμπλήρωσης 20 χρόνων λειτουργίας του, επιθυμώ να ευχαριστήσω το Ελληνικό Παρατηρητήριο για την προσφορά του και να σας ευχηθώ πολλά ακόμα χρόνια δημιουργικής δραστηριότητας.

    Κυρίες και κύριοι, αγαπητοί συνάδελφοι,

    Οι ομιλητές που ανέβηκαν στο βήμα κατά τις προηγούμενες συνεδρίες κάλυψαν την ευρωπαϊκή και την ελληνική εμπειρία, διαφωτίζοντάς μας για τα πρότυπα και τις μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν. Όλες οι αναλύσεις συνέκλιναν στην εκτίμηση ότι, αν οι κυβερνήσεις αναγνωρίσουν, αξιοποιήσουν και εσωτερικεύσουν την εξωτερική γνώση και τεχνογνωσία, τόσο η αποτελεσματικότητα του μηχανισμού χάραξης πολιτικής όσο και η ποιότητα των αποφάσεων θα βελτιωθούν σημαντικά. Αυτό οδηγεί άμεσα στο συμπέρασμα ότι, για να προχωρήσουμε μπροστά, πρέπει να βελτιώσουμε και να εμπλουτίσουμε αυτή την εποικοδομητική σχέση, εξαλείφοντας τα υπάρχοντα εμπόδια.

    Κυρίες και κύριοι,

    Επιτρέψτε μου τώρα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες γενικές σκέψεις επί του θέματος, με βάση την ελληνική εμπειρία. Θα ξεκινήσω με μια σύντομη περιγραφή της φύσης και των χαρακτηριστικών της εξωτερικής γνώσης. Στη συνέχεια, θα εστιάσω στην προσφορά και τις πηγές της γνώσης και ιδιαίτερα στο διττό ρόλο της Τράπεζας της Ελλάδος. Τέλος, θα σκιαγραφήσω τη στάση των ελληνικών κυβερνήσεων απέναντι στην εξωτερική γνώση και την προθυμία τους να την ενσωματώσουν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Θα κλείσω με ορισμένες παρατηρήσεις σχετικά με τους παράγοντες που διαμορφώνουν τη στάση τους αυτή.

    Εξωτερική γνώση – τεχνογνωσία

    Αντιλαμβάνομαι την εξωτερική γνώση και την τεχνογνωσία ως γνώσεις που αναπτύσσονται εκτός των κυβερνητικών μηχανισμών χάραξης πολιτικής. Μακροπρόθεσμα, μπορεί κανείς βάσιμα να υποστηρίξει ότι η εξωτερική γνώση αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο των ασκούμενων οικονομικών πολιτικών, οι οποίες εδράζονται σε θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί εκτός της πολιτικής σφαίρας και συγκεκριμένα στον τομέα της επιστήμης. Όμως δεν βρισκόμαστε εδώ για να συζητήσουμε το αιώνιο ζήτημα της σχέσης μεταξύ επιστήμης και πολιτικής, γι’ αυτό και θα περιορίσω την ανάλυση στο βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο ορίζοντα. Στο δεδομένο χρονικό πλαίσιο, η εξωτερική γνώση θα πρέπει, κατά πρώτον, να θεωρείται δημόσια γνώση, δηλαδή ως το υπάρχον σύνολο των ερευνητικών αποτελεσμάτων, των δημοσιεύσεων, των κριτικών και των προτάσεων που προέρχονται μεν από πολλές και διάφορες πηγές, αλλά έχουν ένα κοινό στοιχείο: είναι σημαντικά και δυνητικά χρήσιμα στη διαμόρφωση των ασκούμενων οικονομικών πολιτικών σήμερα.

    Τα βασικά χαρακτηριστικά της δημόσιας γνώσης είναι ότι πρόκειται για ένα ελεύθερο αγαθό, στη διάθεση όχι μόνο των κυβερνήσεων αλλά και της κοινωνίας γενικότερα. Από την άποψη αυτή, είναι ένας σημαντικός παράγοντας που διαμορφώνει στάσεις, ιδέες και αντιλήψεις, που μπορεί να νομιμοποιήσει ή να απορρίψει οικονομικές πολιτικές. Από την άλλη πλευρά, ως εξωτερική τεχνογνωσία νοείται το σύνολο των δεξιοτήτων και τεχνικών ικανοτήτων που διατίθεται εφόσον ζητηθεί.

    Η προσφορά εξωτερικής γνώσης

    Στην Ελλάδα όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η προσφορά εξωτερικής γνώσης και τεχνογνωσίας προέρχεται από πανεπιστήμια, μεμονωμένους πανεπιστημιακούς, εμπορικές τράπεζες, ινστιτούτα ερευνών (think-tanks) και επαγγελματικές ενώσεις. Το ΚΕΠΕ, το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, θα μπορούσε κάλλιστα να συμπεριληφθεί στον κατάλογο αυτό, παρόλο που θεσμικά εντάσσεται στη δημόσια διοίκηση. Όλοι οι παραπάνω φορείς δημοσιεύουν μελέτες σχετικά με επίκαιρα θέματα, τακτικές εκθέσεις για την κατάσταση της οικονομίας, συστάσεις πολιτικής, προβλέψεις και αξιολογήσεις των τρεχουσών πολιτικών.

    Η Τράπεζα της Ελλάδος είναι ένα ανεξάρτητο ίδρυμα, με συγκεκριμένα καθήκοντα και αρμοδιότητες που περιλαμβάνουν τη διαφύλαξη της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας και την εφαρμογή της νομισματικής πολιτικής. Ως εκ τούτου, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του μηχανισμού χάραξης πολιτικής και η τεχνογνωσία της θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά τη χάραξη και εφαρμογή της οικονομικής πολιτικής. Ο θεσμικός ρόλος της Τράπεζας της Ελλάδος καταδεικνύεται με σαφήνεια από το γεγονός ότι όλα τα μνημόνια της κρίσης φέρουν δύο υπογραφές: του υπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

    Στο ίδιο πλαίσιο, σύμφωνα με την αποστολή της, η Τράπεζα της Ελλάδος οφείλει να συνεπικουρεί και να στηρίζει τη γενική οικονομική πολιτική υπό τον όρο ότι η πολιτική αυτή δεν θίγει την επίτευξη του πρωταρχικού σκοπού της Τράπεζας, που είναι η διασφάλιση της σταθερότητας των τιμών.

    Επιτελεί το ρόλο της ενεργώντας ως εξωτερική πηγή γνώσης επί θεμάτων γενικής οικονομικής πολιτικής. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως μέσω των τακτικών και έκτακτων δημοσιεύσεών της ή/και των δημόσιων παρεμβάσεών της, όπως ενδεικτικά:

    • η Ετήσια Έκθεση του Διοικητή, όπου επισκοπείται η κατάσταση της οικονομίας,
    • η εξαμηνιαία Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής, η οποία υποβάλλεται στη Βουλή των Ελλήνων και το Υπουργικό Συμβούλιο,
    • ακροάσεις του Διοικητή ενώπιον της Βουλής των Ελλήνων, άρθρα, ομιλίες, δηλώσεις και συνεντεύξεις του Διοικητή, περιοδικές εκδόσεις,
    • μελέτες σχετικά με θέματα οικονομικής πολιτικής, δελτία Τύπου, τα οποία παρέχουν πληροφόρηση και γνωστοποιούν στο κοινό τη θέση της Τράπεζας σχετικά με επίκαιρα θέματα.

    Όλες αυτές οι δραστηριότητες γνωστοποιούν στο ευρύ κοινό την επίσημη θέση της Τράπεζας για οικονομικά θέματα, η οποία αποτελεί προϊόν συλλογικής εργασίας όλων των Διευθύνσεων, και ιδιαίτερα της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης και Μελετών, με την έγκριση των οργάνων λήψης αποφάσεων της Τράπεζας.

    Κατά τη διάρκεια της κρίσης η Τράπεζα της Ελλάδος διέκρινε την ανάγκη να αρθρώσει ένα ακόμη ισχυρότερο δημόσιο λόγο και να αυξήσει τη συχνότητα των παρεμβάσεών της, με σκοπό:

    • να προειδοποιήσει για τους σημαντικούς κινδύνους που, αν και βρίσκονταν σαφώς προ των πυλών, δεν είχαν γίνει αντιληπτοί από το ευρύ κοινό και αγνοούνταν από τις κυβερνήσεις και
    • να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με την πολυπλοκότητα της κατάστασης και την ανάγκη να αλλάξει η πορεία της οικονομίας, συμβάλλοντας έτσι στη διαμόρφωση πολιτικών για την πιο αποτελεσματική διαχείριση της κρίσης.

    Ο δημόσιος λόγος της Τράπεζας της Ελλάδος έχει εμπλουτιστεί με νέα στοιχεία, καθώς η Τράπεζα επιδίωξε να ενισχύσει το συμβουλευτικό της ρόλο απέναντι στην κοινωνία, επικοινωνώντας άμεσα με το κοινό, το οποίο την περίοδο εκείνη κατακλυζόταν από αντικρουόμενες και ανακριβείς πληροφορίες και ενδείξεις, που συχνά προκαλούσαν σύγχυση και αυξημένη αβεβαιότητα. Μέσω της ισχυρής παρουσίας των ανακοινώσεών της και της συμμετοχής της στο δημόσιο διάλογο, η Τράπεζα της Ελλάδος επιδίωξε να παρουσιάσει την αλήθεια με ένα εύληπτο τρόπο, να λύσει τυχόν παρανοήσεις και παρεξηγήσεις, καθώς και να προσφέρει σε όλους τους πολίτες αξιόπιστη και έγκαιρη πληροφόρηση σχετικά με τις διαθέσιμες επιλογές και τις συνακόλουθες επιπτώσεις τους.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότερες κεντρικές τράπεζες εφήρμοσαν αντίστοιχες αλλαγές στην επικοινωνιακή πολιτική τους και – ανταποκρινόμενες στις συνθήκες της κρίσης – εγκατέλειψαν το παραδοσιακό επικοινωνιακό μοντέλο τους, σύμφωνα με το οποίο ο λόγος τους απευθυνόταν σε ένα κλειστό κύκλο ειδικών και ήταν συχνά δυσνόητος.

    Συνοψίζοντας, θεωρώ ότι η διαθέσιμη προσφορά δημόσιας γνώσης στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλη και ότι μπορεί να ωφελήσει τη χώρα μας. Σ’ αυτήν θα πρέπει να προστεθεί και η μη εγχώρια γνώση που φθάνει στο κοινό μέσα από πλήθος εκθέσεων, μελετών, αναλύσεων, προτάσεων και προβλέψεων για την Ελλάδα που δημοσιεύουν διεθνείς οργανισμοί, think-tanks και ερευνητικά ιδρύματα. Συνεπώς, μπορεί κανείς να θεωρήσει δεδομένο ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις έχουν στη διάθεσή τους μεγάλο όγκο γνώσης που μπορεί να αξιολογηθεί και να αξιοποιηθεί – αν κριθεί σκόπιμο – κατά τη χάραξη της οικονομικής πολιτικής.

    Η πλευρά της ζήτησης

    Και τώρα περνάω στην πλευρά της ζήτησης, δηλαδή στην προθυμία των κυβερνήσεων να αναγνωρίσουν τη χρησιμότητα της εξωτερικής γνώσης, ιδίως της δημόσιας γνώσης, όπως την περιέγραψα. Η εμπειρία δείχνει ότι οι κυβερνήσεις διστάζουν να αξιοποιήσουν τη δημόσια γνώση, με πιθανώς μία εξαίρεση, την κυβέρνηση Σημίτη, τον οποίο χαίρομαι που βλέπω απόψε εδώ, ακόμα και αν οι προτάσεις και συστάσεις είναι δυνητικά συναφείς και χρήσιμες. Τρανό παράδειγμα αποτελούν τα προλεγόμενα της κρίσης. Πολύ πριν από το 2008, πολλοί ανεξάρτητοι παρατηρητές, μεταξύ των οποίων και η Τράπεζα της Ελλάδος, είχαν προειδοποιήσει ότι η ελληνική οικονομία ήταν ευάλωτη και αν δεν περιορίζονταν τα υψηλά δημοσιονομικά και εξωτερικά ελλείμματα, θα ήταν αναπόφευκτη μια σοβαρή κρίση. Επίσης, παρουσίαζαν συγκεκριμένες προτάσεις πολιτικής και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που – αν είχαν υιοθετηθεί – θα μπορούσαν να είχαν αλλάξει την εξέλιξη των γεγονότων. Ωστόσο, οι προειδοποιήσεις δεν εισακουστήκαν και η μία κυβέρνηση μετά την άλλη συνέχιζε να δανείζεται και να δαπανά, οδηγώντας την οικονομία στο χείλος της καταστροφής όταν ξέσπασε η παγκόσμια κρίση.

    Γενικώς, οι κυβερνήσεις στην Ελλάδα είναι απρόθυμες να δεχθούν εξωτερική τεχνογνωσία και αντιμετωπίζουν με δυσπιστία τη διαθέσιμη προσφορά. Αυτή η στάση οφείλεται στην έντονη κομματικοποίηση της ελληνικής πολιτικής. Το πολιτικό σύστημα βασίζεται στην αντιπαράθεση που υποθάλπει έντονη δυσπιστία απέναντι στους «άλλους», με αποτέλεσμα να μην αφήνουν χώρο για ανεξάρτητες φωνές. Ο όρος «τεχνοκράτης» φέρνει στο νου αρνητικούς συνειρμούς και θεωρείται σαφώς υποδεέστερος από τον όρο «πολιτικός».

    Οι ανεξάρτητες προτάσεις ή/και τεχνογνωσία δεν κρίνονται με βάση την αξία τους, αλλά με βάση την εκτιμώμενη πολιτική τους τοποθέτηση. Η προτίμηση σε «πολιτικές» αποφάσεις, σε αντιδιαστολή προς τις «τεχνοκρατικές», επικρατεί στην ελληνική πολιτική και αντανακλά ένα ιδεολογικό σύστημα που προτάσσει το «πολιτικό» σε σχέση με οτιδήποτε άλλο.
    Αυτό φαίνεται σαφώς από το πώς οι ελληνικές κυβερνήσεις αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της εξωτερικής γνώσης και πώς τη χρησιμοποιούν στο σχεδιασμό της πολιτικής τους.

    Ένας τρόπος είναι η πρόσληψη μεμονωμένων εμπειρογνωμόνων ως συμβούλων των υπουργών. Πάντως, το γεγονός ότι όλοι ανεξαιρέτως αποχωρούν μαζί με την κυβέρνηση που τους προσέλαβε, αποκαλύπτει ένα βασικό πρόβλημα.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων (ΣΟΕ) του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο συμμετέχει ενεργά στη χάραξη οικονομικής πολιτικής. Ο πρόεδρος του Συμβουλίου είναι συνήθως ένας επιφανής οικονομολόγος, που όμως αλλάζει με κάθε κυβερνητική αλλαγή. Θα προσέθετα ότι ίδιο συμβαίνει με υπουργούς των ίδιων κυβερνήσεων. Ο Πάνος Τσακλόγλου μπορεί να το επιβεβαιώσει. Όταν έφυγα, ο υπουργός που με διαδέχθηκε άλλαξε και τον Πάνο. Η θέση θεωρείται πολιτική, το οποίο σημαίνει ότι η ακαδημαϊκή αριστεία δεν αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για την επιλογή του επικεφαλής. Ένα άλλο παράδειγμα της εν λόγω πρακτικής είναι ο διορισμός καθηγητών πανεπιστημίου ως υπουργών ή σε άλλες ανώτερες θέσεις. Στην περίπτωση αυτή, οι κυβερνήσεις επιζητούν πράγματι την έξωθεν συμβολή, δηλαδή τις γνώσεις του καθηγητή, υπό την προϋπόθεση ότι οι γνώσεις αυτές είναι πολιτικοποιημένες.

    Ο δεύτερος τρόπος με τον οποίο οι κυβερνήσεις αποκτούν τεχνογνωσία από εξωτερικές πηγές είναι η σύσταση εξωκοινοβουλευτικών επιτροπών εμπειρογνωμόνων με σκοπό τη μελέτη και την εισήγηση κατευθυντήριων γραμμών πολιτικής για σημαντικά θέματα. Οι συμμετέχοντες είναι επαγγελματίες, πανεπιστημιακοί, εκπρόσωποι διαφόρων κοινωνικών ομάδων ή άτομα που είναι αποδεδειγμένα γνώστες του αντικείμενου.

    Τα θέματα με τα οποία τέτοιου είδους επιτροπές ασχολήθηκαν στο παρελθόν ήταν, μεταξύ άλλων: το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, οι μεταρρυθμίσεις στη δημοσιονομική πολιτική και το φορολογικό σύστημα, το εθνικό στατιστικό σύστημα και οι αναπτυξιακές πολιτικές. Οι εκθέσεις Σπράου είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.

    Το έργο των επιτροπών ολοκληρωνόταν με λεπτομερείς εκθέσεις, διεξοδική ανάλυση των γεγονότων και συγκεκριμένες συστάσεις πολιτικής. Οι εκθέσεις αυτές, εκτός του ότι συνόψιζαν όλη την υπάρχουσα γνώση επί του εκάστοτε θέματος, εξέφραζαν μια συνισταμένη διαφορετικών ιδεών και τη συναινετική άποψη των συμμετεχόντων για το τι είναι εφικτό και επιθυμητό στη δεδομένη συγκυρία. Υπό αυτή την έννοια, συνιστούσαν ιδεώδη αφετηρία για τη λήψη αποφάσεων πολιτικής που θα μπορούσαν εύκολα να νομιμοποιηθούν λόγω της ευρείας εκπροσώπησης και του ακομμάτιστου χαρακτήρα των επιτροπών. Ωστόσο, οι κυβερνήσεις έχασαν και αυτή την ευκαιρία. Τα ευρήματα των επιτροπών, αφού περνούσαν μέσα από ένα λαβύρινθο πολιτικών σκοπιμοτήτων, στο τέλος καταδικάζονταν στη λήθη. Για ακόμη μια φορά υπερίσχυε η πολιτική.

    Ένας τρίτος τρόπος ενσωμάτωσης της εξωτερικής τεχνογνωσίας εκ μέρους των κυβερνήσεων στη λήψη αποφάσεων είναι να αναθέτουν σε εταιρίες συμβούλων, think-tanks, πανεπιστημιακά κέντρα ή/και μεμονωμένους πανεπιστημιακούς τη διεξαγωγή ερευνητικών προγραμμάτων σε συγκεκριμένα, κυρίως τεχνικά, θέματα. Οι όροι και οι προϋποθέσεις ενός τέτοιου προγράμματος ορίζονται από την αρμόδια αρχή και η επιλογή των υποψηφίων πραγματοποιείται σύμφωνα με το ευρωπαϊκό και ελληνικό δίκαιο. Δεν υπάρχουν ποσοτικά στοιχεία που να δείχνουν σε ποιο βαθμό εφαρμόζεται αυτή η πρακτική και τα ευρήματα των εν λόγω προγραμμάτων δεν δημοσιεύονται. Ωστόσο, φαίνεται ότι τέτοιου είδους εγχειρήματα δεν είναι σπάνια και ότι συχνά εντάσσονται στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος που χρηματοδοτείται από κονδύλια της ΕΕ. Αυτή η διαφαινόμενη ζήτηση υποδηλώνει ότι οι δημόσιες αρχές αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της τεχνογνωσίας και καταφεύγουν σε αυτή με βάση θεσμικές ρυθμίσεις.

    Τα χρόνια της κρίσης, η εξωτερική τεχνογνωσία απέκτησε βαρύνουσα σημασία. Οι οικονομικές πολιτικές έπρεπε να προσαρμοστούν στις κατευθύνσεις που όριζαν οι συμφωνίες με την ΕΕ, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ, ενώ η ανάγκη για τεχνογνωσία ήταν επιτακτική για την αντιμετώπιση των νέων προβλημάτων. Υπό αυτές τις συνθήκες, η τεχνική βοήθεια προερχόταν ως επί το πλείστον από εξωτερικές, μη εγχώριες πηγές (ΔΝΤ, ΕΚΤ, ΕΕ) ως απαραίτητη, υποχρεωτική συμβολή στη διαμόρφωση των οικονομικών πολιτικών.

    Στην Ελλάδα η νέα κατάσταση πραγμάτων δεν επηρέασε ορατά τον τρόπο με τον οποίο οι κυβερνήσεις αξιολογούν και χρησιμοποιούν την εξωτερική γνώση. Ο σχεδιασμός του τρόπου αντιμετώπισης της μεγάλης πρόκλησης που έθεταν οι ριζικές μεταρρυθμίσεις γινόταν εσωτερικά, με τη βοήθεια ξένων συμβούλων. Παράλληλα, τα πολιτικά κριτήρια συνέχιζαν να επηρεάζουν δυσμενώς τις αποφάσεις πολιτικής, σε αντίθεση με την πρόδηλη ανάγκη για υπερκομματικές λύσεις. Μπορώ να ισχυριστώ (από προσωπική εμπειρία) ότι στις σπάνιες περιπτώσεις όπου παραμερίστηκαν τα πολιτικά κριτήρια και οι αποφάσεις υποστηρίχθηκαν από τεκμηριωμένη τεχνοκρατική γνώση, το αποτέλεσμα ήταν θετικό και οι πολιτικές στέφθηκαν με επιτυχία.

    Εν κατακλείδι, η δυσπιστία απέναντι στην εξωτερική γνώση οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους. Πρώτον, το προβάδισμα του «πολιτικού» έναντι του «τεχνοκρατικού». Δεύτερον, η κομματικοποίηση του ελληνικού πολιτικού βίου που οδηγεί σε πόλωση, ελαχιστοποιεί τον ενδιάμεσο χώρο, αποκλείει τη συναίνεση και υποβαθμίζει την τεχνογνωσία στο βαθμό που δεν είναι κομματικοποιημένη. Όσο εξακολουθούν να υπάρχουν αυτές οι συμπεριφορές, η εξωτερική γνώση θα διαδραματίζει περιθωριακό ρόλο στη διαμόρφωση των αποφάσεων πολιτικής.

    Και ειλικρινά λυπάμαι πολύ που η ομιλία του Νίκου Θεοχαράκη πριν από τη δική μου ήταν ένα τέτοιο παράδειγμα κομματικοποιημένης πολιτικής, αφού χρημάτισα κι εγώ υπουργός Οικονομικών στην κυβέρνηση την οποία χαρακτήρισε σχεδόν αποικιοκρατική στην κομματικοποιημένη ομιλία του. Ωστόσο, δεν μπόρεσε να παραδεχθεί ότι οι «γενναίες διαπραγματεύσεις» που διεξήγαγε μαζί με τον Γιάνη Βαρουφάκη, οι οποίες οδήγησαν στην αλλαγή του ονόματος από τρόικα σε θεσμούς, και μετακίνησε την τρόικα από τα υπουργεία στο Χίλτον είχαν επίσης ένα κόστος.

    Αν υποθέσουμε ότι αυτό που περιέγραψε ήταν τα οφέλη, το κόστος βεβαίως ανήλθε σε 86 δισεκ. ευρώ: Αυτό ήταν το τρίτο μνημόνιο και οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων που επιβλήθηκαν μετά από εκροές καταθέσεων ύψους 45 δισεκ. ευρώ. Και αυτοί οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων επιβλήθηκαν για να διαφυλάξουν τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα υστέρα από τις «γενναίες διαπραγματεύσεις» του κ. Θεοχαράκη και του κ. Βαρουφάκη. Λυπάμαι που το λέω αυτό, αλλά είχα την υποχρέωση να πω τα πράγματα με το όνομά τους.

    Εντούτοις, πιστεύω ότι ακόμη και οι βαθιά ριζωμένες πεποιθήσεις μπορούν να αλλάξουν υπό την πίεση έκτακτων συνθηκών και ότι η τραυματική εμπειρία των τελευταίων δεκαετιών θα συμβάλει στη μεταστροφή των αντιλήψεων του παρελθόντος. Ήδη βιώνουμε τη σταδιακή σύγκλιση των πολιτικών δυνάμεων ως προς τις αναγκαίες πολιτικές, ώστε να αντιμετωπιστεί η κρίση και να εκλείψουν οι στείρες αντιπαραθέσεις μεταξύ μνημονιακών και αντιμνημονιακών. Ως εκ τούτου, μπορεί εύλογα να αναμένεται ότι, στο μέλλον, οι πολιτικές θα βασίζονται όλο και περισσότερο σε στοιχεία και γνώσεις και λιγότερο σε προκαταλήψεις και ιδέες.

    Οι παρατεταμένες διαπραγματεύσεις των διαδοχικών ελληνικών κυβερνήσεων με τους Ευρωπαίους εταίρους και το ΔΝΤ κατά την περίοδο της κρίσης μάς άφησαν μια πολύτιμη παρακαταθήκη: η ανάλυση των γεγονότων, η τεχνογνωσία και οι ακριβείς προβλέψεις είναι απολύτως αναγκαίες και δεν μπορούν να υποκατασταθούν από την πολιτική βούληση. Ευελπιστώ ότι αυτό το παράδειγμα δεν θα ξεχαστεί και ότι οι κυβερνήσεις στο μέλλον θα διακρίνουν πιο καθαρά την αναγκαιότητα και τα πλεονεκτήματα της ανεξάρτητης, εξωτερικής γνώσης και τεχνογνωσίας».

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
tsoupress

...τα κανουμε όλα με στυλ! / We love doing everything in style!

Nan's Notebook

Things I want to say about this, that, and the other thing.

a fresh drawing everyday

since october 2010, I´m posting a sketch per day

Εκπαιδ. Παρέμβαση Αχαΐας

Αυτόνομο μέλος του πανελλαδικού Δικτύου Παρεμβάσεων - Συσπειρώσεων Δ. Ε.

Greek Unions

Θεωρία και Πράξη του Εργατικού Συνδικαλισμού

Κώστας Ζαχαριάδης

Διευθυντής Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΣΥΡΙΖΑ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ Σκιτσογράφος

ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ, ΚΟΜΙΞ, ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

ΒΙΒΛΙΟΑΝΙΧΝΕΥΤΗΣ

Απευθυνόμαστε σε ανθρώπους που αγαπούν τα βιβλία: Παλαιά (σπάνια, δυσεύρετα, εξαντλημένα, μεταχειρισμένα), και καινούργια. Διαθέτουμε σήμερα, τα βιβλία που θα ψάχνετε αύριο.

Αντικλείδι

*************** (Blog Ελλήνων Δημοκρατών) ***************

αγριμολογος

Στράτος Φουντούλης, το blog

Πανδοχείο

ΧΑΝΙ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΕΚΛΕΚΤΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ, ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΔΕΥΤΩΝ

Έγκλημα και Τιμωρία/Crime and Punishment/Crime et Châtiment/Delitto e castigo/Преступление и наказание

CRIME DOES NOT PAY... PLUS, THE BUTLER DID IT! AND REMEMBER: WHAT DOESN'T KILL YOU, WILL -MOST LIKELY- TRY AGAIN... AND DON'T FORGET: TODAY IS A GOOD DAY FOR SOMEONE ELSE TO DIE.

Μέρες Παράξενες...

Εναλλακτική ενημέρωση-Συνωμοσία-Αφύπνιση

Brave and Reckless

Reclaiming my inner badass at 50

ΑΜΩΜΟΣ

Δικαιοσύνην μάθετε οι ενοικούντες επί της γης!

BookLoverGr

Ανάμεσα από τις ασπρόμαυρες γραμμές, ανακαλύπτεις έναν πολύχρωμο κόσμο!

ΝΙΚΟΣ ΒΟΥΤΣΗΣ - Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων / Βουλευτής Α΄ Αθήνας

Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος δεν θα πάψεις ούτε στιγμή ν' αγωνίζεσαι για την ειρήνη και για το δίκιο. Θα βγεις στους δρόμους, θα φωνάξεις, τα χείλια σου θα ματώσουν απ' τις φωνές το πρόσωπό σου θα ματώσει από τις σφαίρες μα ούτε βήμα πίσω. Κάθε κραυγή σου μια πετριά στα τζάμια των πολεμοκάπηλων κάθε χειρονομία σου σα να γκρεμίζεις την αδικία. Και πρόσεξε: μη ξεχαστείς ούτε στιγμή. Τάσος Λειβαδίτης

ΕΙΡΗΝΙΚΑ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛAΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ

ΑΡΜΟΝΙΑ

Σύλλογος & Ομάδα Ενεργών Πολιτών. Armonia.News

ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

στιγμές από το Σχολείο μας

ikaria.live

Εκδηλώσεις & Ραδιοφωνικές αναμεταδόσεις από την Ικαρία και τους Ικαριώτες στον Κόσμο

NickTheYits

whispering imagination

Καρδαρά Αγγελική

Ζω για να ονειρεύομαι

σχολιαστής

Καιρός ν' αφήσουμε τους εγωισμούς και να κοιτάξουμε λίγο τον εαυτό μας

ΣΩΡΡΑΙΟΣ

Εντός πραγματικότητας

Vintage life

Furor scribenti

cherrybookish's Blog

Book Reviews,Hauls and all book related goodies.

Της Φανής της φάνηκε ωραίο!

Καλωσήρθατε στο lifestyle blog μου!

LovArt's Corner

books, music, culture

Zizeloni van Kat

Books, travelling and more

Metaphrasi

Minding the (linguistic) gap

Ηλιαχτιδα

Η σελίδα της ενορίας του Ι. Ν. Αγίου Στυλιανού Γκύζη

atenistas

Αθηναίοι στην πράξη!

SPIRA Soul creations

echoes from a voice yet to be heard...

Craftmaker

by Nicole

Αρέσει σε %d bloggers: